Poznaj Finance & Business Consulting

Nasza firma powstała z chęci udoskonalania i optymalizacji procesów zachodzących w działach wspierających prowadzenie biznesu m.in. w księgowości, finansach, działach HR (w tym kadry, płace) a także w obszarach operacyjnych i sprzedażowych.  Dbałość o najwyższy poziom usług oraz indywidualne podejście do potrzeb naszych Klientów jest dla nas priorytetem. Gwarantujemy terminową i rzetelną obsługę o najwyższej jakości. Każdy z naszych Klientów ma przydzieloną dedykowaną osobę, która zapewnia nadzór techniczny i merytoryczny na obsługą danego Klienta.

Współpraca z nami pomaga usprawnić funkcjonowanie działów finansowo-księgowych oraz kadrowo-płacowych, a indywidualnie stworzony dla Klienta system rachunkowości zarządczej jest dużym wsparciem w procesie decyzyjnym dla właścicieli i osób zarządzających. W ramach projektów indywidualnych oferujemy także wsparcie merytoryczne i nadzorcze w procesach sprzedaży, logistyki, dynamicznie rozwijającego się e-biznesu czy też szeroko pojętej działalności operacyjnej.

W naszym zespole mamy wielu wysokiej klasy specjalistów, którzy gwarantują realizację usług na najwyższym poziomie.

Poznaj nasz zespół

Finance & Business Consulting logo
Finance & Business Consulting logo
Finance & Business Consulting logo
Finance & Business Consulting logo
96%

Klientów zostało z nami do dzisiaj

15%

Firm ma do 50 dokumentów

68%

Klientów obsługujemy zdalnie

74%

Firm wybiera dodatkowe usługi

Masz pytania?

Biuro rachunkowe można zmienić w dowolnym momencie. Należy jednak podkreślić, że najdogodniejszym momenetem zmiany biura rachunkowego jest początek nowego okresu fiskalnego – dzięki temu nowe biuro rachunkowe ma pełną odpowiedzialność za okres sprawozdawczy.
Najczęstsze motywacje naszych Klientów do zmiany biura rachunkowego w ciąg roku to zmiany personalne w firmie i podjęcie decyzji o przejściu na usługi zewnętrzne, rażące zaniedbania w terminowości rozliczeń podatkowych obecnego biura, rażące obniżenie jakości obsługi dotychczasowego biura.
Podejmując decyzję o zmianie biura rachunkowego w ciągu roku fiskalnego trzeba z nowym biurem dokładnie omówić zakres odpowiedzialności za przejmowane księgi – nie każde biuro chce brać odpowiedzialność za księgowania i rozliczenia podatkowe zrobione przez inne biuro, a tym samym może odmówić sporządzenia i podpisania rocznych deklaracji czy sprawozdania finansowego lub zarządać dodatkowego wynagrodzenia za weryfikację tych zapisów.

Brak stabilności prawa podatkowego, wielokrotnie niejasne i niejednoznaczne przepisy, sprzeczne interpretacje urzędów skarbowych czy nawet sądów – to nieliczne problemy z jakimi zmaga sie polski podatnik. Biuro rachunkowe w całości zdejmuje ten ciężar z przedsiębiorcy.
Szacuje się, że przeciętna księgowa spędza nawet 16,5 godziny tygodniowo na czytaniu nowych przepisów. W ostatnich 15 latach tylko ustawa w zakresie podatku VAT zmieniała się średnio 4 razy w roku, a mnogość czekających nas zmian wcale nie maleje.
Przedsiębiorcy nie mają ani czasu ani zasobów merytorycznych aby śledzić zmiany w przepisach, a za ewentualne błędy w rozliczeniach nie mogą się tłumaczyć  nieznajomością prawa. Wielokrotnie nie mają również możliwości merytorycznego skontrolowania jakości rozliczeń podatkowych wykonywanych przez własnych pracowników etatowych.

Czy wiesz, że …
– ciastko sprzedawane na miejscu ma inną stawkę VAT niż to sprzedawane na wynos … a jak kupimy razem z kawą to mamy jeszcze inną stawkę
– klasyfikacja GTU 13 – Świadczenie usług transportowych … ale nie wszystkich
– raportowanie schematow podatkowych … dotyczy większej ilości firm niż mogłoby sie wydawać

To tylko niektóre pułapki polskiego prawa, z którymi przedsiębiorcy i biura rachunkowe muszą się zmagać w codziennych rozliczeniach. Kary za niedopełnienie zobowiązać podatkowych są bardzo dotkliwe i mogą sięgac nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Jeżeli drogi Kliencie nie chcesz marnować czasu na pasjonującą lekturę co raz to nowych przepisów podatkowych – zapraszamy do współpracy!

Wiele firm skarży się na to, że dokumenty przekazywane do biura giną. Aby unikać takiej sytuacji wykonują zestawienia dokumentów jakie przekazują do biura rachunkowego, robią podwójne kopie dokumentów, przekazują dokumenty z protokolarnym potwierdzeniem. Wszystko to bardzo obciąża przedsiębiorcę.
F&B Consulting współpracuje ze swoimi Klientami w oparciu o nowoczesną platformę wymiany dokumentów. Każdy z naszych Klientów w każdym momencie widzi jakie faktury nam przekazał i kiedy to zrobił. Dokumenty można przekazać na wiele sposobów – chociażby bezpośrednio z telefonu (faktura za paliwo), mailem lub też bezpośrednio na platformie. System ten jest bardzo przyjazny dla użytkownika. Klienci potwierdzają, że przygotowanie ok 500 faktur do załadowania na platformę zajmuje nie więcej niż godzinę.
Dodatkowo Klienci mają możliwość bezpłatnego korzystania z dodatkowych funkcjonalności platformy m.in – wystawianie faktur sprzedaży, generowanie przelewów do dostawców (integracja z bankiem), wprowadzenie systemu online do akceptacji faktur, archiwizowanie innej dokumentacji firmy (np. umowy).

Coraz więcej firm skarży się na ogromne problemy w pogarszającej się jakości obsługi oferowanej przez ich biura rachunkowe. Mówią:
” nie jest już jak kiedyś”,
„co chwilę mam nową osobę, która nic nie wie o mojej firmie”,
„nie mogę się doprosić informacji o wysokość podatku do zapłaty”,
„informacje o płatności podatku dostaję na ostatnią chwilę”,
„nie odbierają ode mnie telefonu”,
„rozliczenia podatkowe są nieprawidłowe”.
Zespół F&B Consulting to osoby, które kiedyś były właśnie po stronie przedsiębiorcy, które kiedyś we współpracy z biurami rachunkowymi irytowało to samo co dzisiaj przeszkadza przedsiębiorcom. Stworzyliśmy środowisko pracy, w którym jesteśmy częścią struktury naszego Klienta, wspieramy go w bieżącej działalności, a biorąc pod uwagę zmieniające się przepisy i specyfikę Klienta proaktywnie proponujemy rozwiązania. Gwarantem jakości jest doświadczony zespół i niespotykanie niska rotacja zespołu.
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!

Dbamy o to aby nasi Klienci dostawali od nas regularne informacje o zmieniających sie przepisach dotyczących ich firmy. Informacje wysyłamy w formie przejrzystych Newsletterów. Nie każdy jednak ma czas albo czasami ochotę na czytanie podatkowych nowinek. Wielu klientów preferuje spotkanie przy kawie czy herbacie, gdzie osobiście może omówić nurtujące go kwestie.

F&B Consulting posiada zespół osób doświadczonych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W każdej chwili służy pomocą i radą każdemu Klientowi w rozwiązywaniu codziennych problemów, konsultacji planów rozwojowych czy tez aspektów personalnych.

Księgowość hybrydowa to połączenie tradycyjnej księgowości z księgowością internetową. Takie połączenie pozwala na wdrożenie wszystkiego co pozytywne z obu modelów i jednoczesne wyeliminowanie słabych punktów. Często firmy kojarzą księgowość hybrydową z infolinią czy też automatycznym centrum obsługi – nic bardziej mylnego.
F&B Consulting stawia na połączenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych z jakże potrzebnym bezpośrednim kontaktem z osobą obsługującą. Najważniejszy dla nas jest Klient, któremu zapewniamy bieżący kontakt ze stałym opiekunem, systemy informatyczne wspierają nas jedynie w usprawnieniu komunikacji z Klientem oraz usprawnieniu procesu wymiany dokumentów.
F&B Consulting – Zaufanie, które procentuje!

Zdecydowana większość naszych Klientów współpracuje z nami w oparciu o nowoczesną platformę wymiany dokumentów. Nasi Klienci w każdym momencie widzą jakie faktury nam przekazali. Dokumenty można przekazać na wiele sposobów – chociażby bezpośrednio z telefonu (faktura za paliwo), mailem lub też bezpośrednio na platformie. System ten jest bardzo przyjazny dla użytkownika. Klienci potwierdzają jego wysoką wydajność, np. przygotowanie ok 500 faktur do załadowania na platformę zajmuje nie więcej niż godzinę.
Dodatkowo Klienci mają możliwość bezpłatnego korzystania z dodatkowych funkcjonalności platformy m.in – wystawianie faktur sprzedaży, generowanie przelewów do dostawców (integracja z bankiem), wprowadzenie systemu online do akceptacji faktur (wewnętrzny obieg dokumentów), archiwizowanie innej dokumentacji firmy (np. umowy).
Klienci preferujący tradycyjne metody współpracy dostarczają nam dokumenty osobiście lub za pośrednictwem kuriera.

Terminy podatkowe są ściśle określone i muszą być bezwzględnie przestrzegane – to dla nas priorytet!. Wszystkie zobowiązania podatkowe wyliczane są na co najmniej 3 dni robocze przed ich terminem. Przedsiębiorca – jeżeli ma taka potrzebę – może je zweryfikować i ma wystarczająco czasu na przygotowanie przelewów do Urzędu Skarbowego czy ZUSu.

Skontaktuj się z nami